ENG - ARCHITECTURE OF THE UNCONSCIOUS - Everything begins with a descent into ourselves. To encourage this introspection, we imagine different ways down: the shaft, the ladder, the steps, and the fastest: the elevator. We need to imagine a structure capable of accommodating an elevator: a huge industrial building where each floor is crossed by long corridors lit by chandeliers. On either side of the corridor are doors, some open, some closed. Behind the doors are rooms with shifting architecture. Shifting like the possibility of transforming the structure, of imagining an interior, even if some rooms bear the trace of memories and thoughts. The further we descend, the darker the corridors and the more terrifying the rooms. The architecture becomes labyrinthine, and the characters who have emerged from the void try to play tricks on us, luring us into traps using temptation, or making us flee using fear. We must thwart the traps and find the balance to find the key that opens the door to our soul and heart, in the form of a revelation, an awakening... Then, from our heart, a tree grows that will weave links between all the floors of the building. Carried along by the waves, consciousness is carried to a final room on the top floor of the building, where there are two exits: one leading back to the reality of this world with a new vision of it, the other taking us even deeper, into the beyond, from which emanates a dark energy that nourishes our night. This exit is a one-way street, and I didn't risk it. 




FR - ARCHITECTURE DE L'INCONSCIENT - Tout commence par une descente à l'intérieur de nous-même. Pour favoriser cette introspection on imagine différentes possibilités de descente  : le puits, l'échelle, les marches, et le plus rapide : l'ascenseur. Il faut imaginer alors une structure capable d'accueillir un ascenseur : un bâtiment industriel immense où chaque étage est traversé par de longs couloirs éclairés par des chandeliers. De chaque côté du couloir se trouvent des portes, certaines ouvertes, d'autres fermées. Derrière les portes se trouvent des pièces à l'architecture mouvante Mouvante comme la possibilité de transformer la structure, d'imaginer un intérieur, même si certaines pièces portent la trace des souvenirs et des pensées. Plus nous descendons, plus les couloirs deviennent sombres et les pièces terrifiantes. L'architecture devient labyrinthique, les personnages qui ont émergé du vide tentent de nous jouer des tours, de nous attirer dans des pièges en utilisant la tentation, ou de nous faire fuir en utilisant la peur. Il faut déjouer les pièges et trouver l'équilibre pour trouver la clef qui ouvre la porte de notre âme et de notre coeur, sous la forme d'une révélation, d'une prise de conscience... Alors de notre coeur pousse un arbre qui va tisser des liens entre tous les étages du bâtiment. Emportés par les flots, la conscience est emmenée jusqu'à une dernière pièce au dernier étage du bâtiment, où se trouvent deux sorties : une ramenant à la réalité de ce monde avec une nouvelle vision de celui-ci, l'autre sortie permet d'aller encore plus profond, dans l'au-delà, d'où émane une énergie sombre qui nourrit notre nuit. Cette sortie est à sens unique et je ne m'y suis pas risqué. 
Elevator for the unconscious
Ants devoured my soul
Video game Elevator
Scenes from the depth